BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »
Terima KaSiH PaDa YaNg SuDi SinGGaH DeKaT SiNi...SiLa TinGGaLkaN JeJaK aGaR DaPaT KiTeR Ke SaNe NaNtI..SaYanG KoRanG SanGaT2...

salji

Pages

JoM FolloWer DeKaT SiNi....

klik


Saturday, July 6, 2013

MeNu MaLaM NiE...Mee SuP JeR..aLHaMDuLiLLaH.....

Salam.................


dah 2 ke 3 hari jugak aku tak masak....asyik makan kedai jer...asal lapo jer mesti makan kedai...asal lapor jer mesti oder makan dekat kedai...asal nak makan jer mesti ingat kedai....hahahaha...asyik makan kedai jerko kan...macam malas jer bunyinyer...huihui...

Ok...bukan aku yang nak sangat makan kat kedai...itu pun sebab en hubby yang beriye2 ngajak...die kesian kot nengok aku tiap2 malam asyik mengkerippp jer...tue yang die tak sampai hati nak suruh aku masak2 tue...ish aku lagila sukerkan...konon2 jer bagi alasan yang makan dekat rumah adelah yang terbaik sekalikan...tapi tue konon jerla pun...yang sebenarnyer dalam hati...hoooreeyyyyy....!!!

Yerla...minggu nie aku busy giler ngan crepe duriannyer...kadang2 satu malam ade custemer oder sampai 35 pax...kadang-kadang tue 25 pax...kadang-kadang 20 pax....kadang-kadang tue sampai durian habis stok dekat sg besar...hehehe..kebetulan musim durian baru start nak rancakkan...tue yang cepat jer habis...rebut2 orang nak makan durian...yang nak makan2..makanlah...yang nak buat crepe,buar crepelakan...tue yang berlumba2 orang lari menuju ke tempat orang jual durian....dasyat jer bunyinyer...aperpun....tq Allah kerana telah kurniakan rezki nie pade kami...Alhamdulillah...

Penat memang penat....tempat keje dahla jauh...pergi balik jer dah 48km...walaupun takde jem,tapi sampai rumah tetap lewat jugakkan...dahla aku nie jenis bawak ketenyer slow ya amat....hish...bertabah betul aku drive keretakan...sampai mak aku cakap...''lajula sikit...''.amboi mak...tak hagak-hagakkan nyuruh aku laju jer....hehehehe...

tadi....tengah syok2 sampai rumah,baru perasan Mil aku dh smpai rumah....terus cepat2 naik atas rumah...alamak...!! terus bukak frezer....carik2 ade tak bahan nak masak ape untuk malam nie...yerla,kan 2-3 hari aku tak masak...hehehehe..tue yang kelam kabut sikit...terus aku call en hubby mintak pendapat...en hubby cakap die dah makan dekat tempat kursus...so die cakap takyah masak hover2 sangat sebab die dah makan...fuh..lega bile en hubby dah cakap macam tue...sebab aku boleh masak ikut idea aku jer...bile dah dapat idea,tue yang terus rase nak masak mee sup...tanyer Mil...Mil kate okey jer...

Alhamdulillah...niela menu aku malam tadi.....mee sup bebola + ayam dan telur....sedapppp wo..banyak kali Mil aku tambah...Alhamdulillah suke tengok Mil makan banyak...hehehehe




0 ulasan: