BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »
Terima KaSiH PaDa YaNg SuDi SinGGaH DeKaT SiNi...SiLa TinGGaLkaN JeJaK aGaR DaPaT KiTeR Ke SaNe NaNtI..SaYanG KoRanG SanGaT2...

salji

Pages

JoM FolloWer DeKaT SiNi....

klik


Sunday, July 28, 2013

SeMaKiN HaMPiR MeNJeLaNG HaRi RaYa............


Salam Ramadhan...............





Raye dah nak dekat oiii....persiapan nak raye masih lagi zero to hero....bertabah jerla...mengaji kompem tak sempat nak khatam....aishhh...konon nak hari 1 juzuk,tapi dah sampai 19 Ramadhan nie nak cecah ke 10 juzuk pun tak lagi.....uwaaaaa.....kalau kat ofc,share2 group yang itu dah khatamla dengan jayenyer....Alhamdulillah...now dapat pulak off 1 minggukan(peod time)....sob...sob...sob..lagila hancur harapan nak khatam quraan untuk bulan Ramadhan nie....uwaaaaa....

So,uolls macam mane dengan persiapan raye...??biskut raye dah buat ker?ke banyak beli dari buat...??hehehe...aku insyaAllah setiap tahun mesti kene ade bau2 bakor biskut dalam rumah,rase tak sah kalau takde bau2 bakor biskut dalam rumah nie...tapi,aku memang tak pernah pun beli biskut raye...insyaAllah selagi kudrat ini ade dan Allah mengizinkannyer aku akan buat biskut macam tahun2 sebelumnyer....

Tahun ni tak banyak sangat kot nak buat biskut,rasenyer jadila 2-3 jenis jer...rase tahun nie teringin pulak nak buat biskut semperit,biskut tart bunga dan coklet rice...oh lupe,biskut kegemaran my laling 'biskut nestum'....eh...dah jadi 4 jenis pulak...alamak...terbanyak jenis nie...so nampaknyer kene kurangkan lagi nie...bincang punyer bincang dan kate putus telah dicapai,tahun nie aku buat 2 jenis biskut jer....kikikiki...malas tahap yang melampau kot kali nie....kuikuikui...ape nak buat pasrah jerla dapat sikap malas niekan....

uihhh....start malam esokla kot kalau nak buat pun, itu pun kalau jadila...kalau tak jadi aku potpone jer buat untuk raye tahun depan pulak...uihhh...lagi bertabahkan uolls bace tahap kemalasan aku...macam anak ramai jer...lenla anak berderet2 tue boleh ko cakap alasan nak malas2 bagai....eh tapi aku selalunyer rajin....tak caye tanyer Mil aku...selalu kalau aku buat kerje mesti Mil aku cakap....''buat sikit2 jer...sian hajar penat dah dari tadi tak rehat2...''hehehe..memalu kucing jer rasenyer,dan rasenyer nak jer terus baring jam2 tue gak bile Mil cakap macam tue....so kesimpulannyer,I memang tersangatlah rajinnyer....syukur Alhamdulillah dengan sifat kerajinan yang Allah telah kurniakan pade aku nie....hehehehe...

ok,berbalik pade cerite sebenar,sori melalut2 kejap...kasut raye uolls dah beli ker?tudung raye dah beli ker?handbeg raye dah beli ker?aku....pakai yang lame kot....kasut raye takdehal la...selipar jepun dekat kedai banyak...ade warne hijau,biru,merah...boleh beli banyak2...boleh sedondon dari tudung sampaila ke kasut...kalau hilang ko tak rase cuakkan,siap boleh sedekah2 lagi dekat masjid....hehehehe...ish...aku lawok jer....insyaAllah minggu depan start cuti sekolah baru nak shopping untuk raye.....barulah nak carik handbeg raye,barulah nak carik tudung raye,barulah nak carik stokin raye,barulah nak carik hantu raye bagai....hehehe...maybe ke midvalley jer kot...kalau en hubby setuju kite nak terjah Jalan Tar sekejap...bolehkan sayang....bolehkan...bolehkan.....hehehehe

mesti sesakkan Jalan Tar,tapi takperla aku ngan en hubby selalu kuat semangat untuk mengharungi sesak2 nie...biaser dah...ala aperla sangatkan...bukan aku nak berejam2 pun dekat situ...aku nak pergi 1 ke 2 kedai jer pun..1 kedai tudung bawal exkselusif dan 1 lagi kedai jual broch...dan mybe 1 lagi nak carik samping...mybe carik dekat wisma yakin kot...pastu balikla...hehehe...so,takdela nak berlame2kan dekat situ...tempat2 sesak nie kene rancang dulu tempat mane yang ko nak tuju...kot dah sampai baru nak tercari2 alamatnyer memang bertabah jerla ko kene harung sesak bagai...kalau macam kami no hal lakan...nak merungut2 pasal isu sesak sebab banyak orang pun tak gune,sebab memang orang dah banyakkan...ko tak nak pegi tempat banyak orang,ko duk rumah jerla diam 2 okey....nie sikit2 ngeluh ...sikit2 ngeluh jawabyer memang nak kene pang jerla....hehehehe...

oklah....penat dah bercerita...kang banyak sangat cerita habis hilang semua pahala puase aku...okla....bye....selamat berpuasa....


0 ulasan: