BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »
Terima KaSiH PaDa YaNg SuDi SinGGaH DeKaT SiNi...SiLa TinGGaLkaN JeJaK aGaR DaPaT KiTeR Ke SaNe NaNtI..SaYanG KoRanG SanGaT2...

salji

Pages

JoM FolloWer DeKaT SiNi....

klik


Tuesday, May 24, 2011

NoVeL ''7 HaRi MeNCinTaIKu''- SiTi RoSMiZaH-

Hai semua...........


novel terbaru ''siti rosmizah''

akhirnyer berjayer jugak aku habiskan bace novel nie....1 hari 1 malam aku bace cerite nie...dalam banyak2 novel karya siti rosmizah nie,tajuk niela bukunyer tebal sikit dari novel yang lain....walaupun tebal macam maner pun aku tetap gagahkan jugak untuk habiskan bace novel nie sebab aku suke giler memang bace novel karya siti rosmizah nie.....hehehehehe....

jalan ceritenyer menarik jugak....cumer cerite kali nie bab sedihnyer mase dah nak diakhir cerite....kalau novel 'lafazkan kalimah cintamu'' mule2 lagi dah ade babak sedih dan air mate.....untuk novel nie aku bagi 4 bintang....hehehehe....nanti aku bgtau serbe sedikit sinopsis novel nie yer....


sinopsis.....

"Kau ni memang dasar jantan tak sedar diri tau. Kau memang saja nak cari pasal dengan aku kan ? Hei Khuzairi kau dengar sini. Kau tu budak kampung yang tak sedar diri ! Tapi ada hati nak kahwin dengan anak orang kaya ! Sedar-sedarkanlah diri kau tu. Kau tak layak langsung nak berdamping dengan akulah. Kau nak aku bawa cermin ke suluh muka kau. Buat tak reti bahasalah pulak. Aku harap lepas ni kau akan ingat kata-kata aku ni sampai mati ! So ... apa kata kau berambus sekarang ! Kau pergi balik jaga kambing-kambing kau sebab kat situ baru betul tempat kau!"
Khuzairi, dalam diam mencintai gadis bernama Mia Adriana. Cinta pandang pertama menjadikan dia seorang perindu yang setia. Namun sifat angkuh dan sombong gadis ini menyebabkan Khuzairi tidak pernah walau sebesar hama jua menyimpan impian untuk memilikinya.

Berbagai kata nista dan makian yang di lemparkan pada lelaki ini. Bungkam Khuzairi mendengarnya, namun demi satu amanah Khuzairi terpaksa menelannya, demi satu amanah Khuzairi hanya mampu bersabar.

Amanah? Amanah siapa yang di genggam oleh Khuzairi itu, sehingga dia sanggup mengheret dirinya ke kancah derita?

Mia Adriana bagaikan lupa, hidup ini ibarat putaran roda, satu waktu keangkuhan dan kesombongan itu akan memamah dirinya sendiri. Berdoalah, di kala keinsafan menjelma

nanti, cinta lelaki bernama Khuzairi ini belum terpadam lagi buat dirinya.......


**SeLaMaT MeMBaCa**

Sunday, May 22, 2011

DuHaI HaTi...SaBaR YeR.....

Hai semua................


kejap jer cuti 2 hari dah habeskan....makenyer...esok kojerla yer....hehehe...nak cuti lame...hambikla cuti yer....yang paling best petang tadi aku dah siap iron baju aku n hubby untuk stok 1 minggu...legenyer.....aku memang selalu rajin iron baju banyak2(puji diri sendiri nampaknyer aku nie)bukan hape senang nanti.....lagipun jimat sikit bil elektrik....betul tak???


tengok tajuk entry dekat atas tue cam sedih jerkan bunyinyer...macam ade something jerkan...hurrmmm...memang adepun...macam2la yang ade....aku nie memang cepat giler bab sentap2 hati nie....

alkisahnyer.....malam ahad semalam aku pegila kenduri cukur jambul rumah besan MIL aku....oh lupe nak bgtau...adik hubby aku dah dapat baby baru tau awal bulan 5 hari tue....diaorng kahwin tahun lepas....kire rezki diaorngla...xyah tunggu lelame cam aku nie....sob..sob..sob....yerla dah rezkikan namernyer.....anaknyer lelaki....Alhamdulillah....bertambah ramailah cucu MIL aku....


aku pun tumpang gembirela....yerla seronok tgk org dapat rezki cahaya mate awal....tak payah nak tunggu lame2 mcm aku nie(ai dah sedih dah nie).....mase aku sampai tue org belum ramai lagi....yerla majlis mule lepas isyak....kami reramai datang lepas maghrib.....masuk2 jer dalam rumah tgk baby adik ipar aku...tido jer...baik jer...cumels jer macam mak bapaknyer....kikikikiki.....makin lame makin ramai orang.....besan MIL aku tu 1 kampung jugak dgn rumah Mak aku...so mane2 jiran yang dtg tu kirenyer kenallah dengan aku.....


yang aku nak sedihkan nie....disaat aku tgh duduk2...aderla 2-3 org makcik2 tanyer dgn aku....kebetulan mase tue, baby adik ipar aku tue...betul2 ade depan aku....boleh pulak diaorng cakap ''hajar...!!! ko tak teringin ker?''...tak sempat aku nak jawab....ade lagi orang tanyer lagi...''ko tak teringin ker?''....aku tak boleh nak jawab...aku senyum jer.....aku betul2 tak mampu nak jawab mase tue...sebab kalau aku jawab nanti air mate aku yang akan jatuh....


Ya Allah....mase tue nak menitik air mate aku....sebak giler dade aku.....macam nak menangis jer mase tue...namun aku tahan jer untuk cover2...aku pandangla syiling tgkla orang sane sini...pastu buat2la tgk hp dalam handbeg konon2 tgk masejla...kot2 ade mesej masuk ke..kot2 ade missed call ke....sedih sangat....sedih yang aku rase tue, sampai sekarang nie masih lagi tak hilang2 lagi rase sedih tue....sabarlah wahai hati....


kenape yer org mesti tanyer soalan mcm tue???saperla yang tak teringin...dah lebih dari teringin dah aku rase.....tapi yerla bukan rezki aku lagi....aku nak cakap macam mane.....!!!!...dan aku nak terangkan macam mane lagi...!!!...tolonglah...!!! janganlah tanyer lagi soalan2 yang macam tue....aku betul2 sedih...

kenape yer orang selalu tanyer mcm tue....???????okla...aku jawabkan....sebab anak korang yang dah kawen semuenyer dapat bagi cucu awal untuk korang....tak payah nak tunggu lame2 macam aku....!!!!..kawin jer selang 2-3 bulan mengandung....pastu dapatla korang cucu....biler dah dapat cucu tue mestilah seronokkan....pastu sebukla tanyer dekat orang yang belum ade anak...!!!akula tue salah satu mangsenyer.....kebetulan namapak aku...maklumlah akukan comel sgt...so kalau nak selindung dari orang pun tetap tak boleh...orang tetap nampak kelibat aku(akukan comel).... pastu sebuk pulak tanyer aku nie...!!! biler ko nak mengandung nie...???dah lame dahkan ko kawin...asyik berdua jer...takkan tak teringin nak ade anak..!!!...Ya Allah.....sampai macam tue sekali diaorng sebuk nak tanyer....pasal lain diaorng tak tanyer pulak....!!!!...cuberla tanyer.....aku dah makan ke?aku sehat ke idak?....asyik2 soalan yang mcm tue  jer yang sebuk sangat korang nak tanyer.....tak jemu2 korang nak tanyer yer.....


aku bukan ape...kadang2 tak adilla untuk aku rasenyer...janglah hukum aku macam pesalah jer....tapi yerla mulut orang....bukan boleh kiter cover...yerla korang banggerla sebab anak korang bagi cucu awal dekat korang...kadang2 aku jadi sedih sangat....biler orang2 tanyer macam tue....ingatnyer aku nie tak boleh mengandung ke?macam aku nie pesalah jer biler tanyer macam tue....kenape yer orang tak mahu percayer pada qada' dan qadar yang Allah dah tetapkan....takkan aku nak terangkan panjang lebar kot pasal kuase Allah nie...hurrmmmm...sbenarnyer ape yang korang dapat dari tanyer soalan mcm tue....


diawal usia perkahwinan aku 1-2 tahun aku tak berape nak ambik hati sangat biler org nak tanyer macam tue....tapi biler usia perkahwinan aku dah nak masuk yang ke4 tahun,tu yang aku dah cepat sangat sedihnyer tue...biler orang tanyer macam tue....yerla  org masih lagi sebuk nak tanyer soalan2 macam nie......agaknyer sampai biler yer orang nak tanyer soalan macam nie???


maaf yer...bukan aku nak marah...tapi aku sedih sangat malam tadi....aku tak sangke masih ade lagi orang tak percayer dengan kuasa Allah....asyik sebuk mempertikaikan itu dan ini...aku jadi lemasla macam nie.....lemas dengan orang2 yang selalu busy body nie....kadang2 terpikir jugak....mcm manerla agaknyer kalau anak korang pun lambat nak dapat cahaye mater macam aku..????...macam manerla agaknyer korang rase yer...macam mane pulak soalan dan jawapan yang korang perlukan...huhuhuhu...

alhamdulillah disaat aku sedih begini...hubbyla orang paling banyak2 sabarkan hati dan lara aku....hubby akula  orangyer yang tak berhenti2 beri kate2 nasihat dan semangat buat aku....begitu jugak dengan seluruh ahli keluarga aku....bak kate hubby aku...''bukan kuase kite nak tentukan bile masenyer....''..hubby aku memang penyabar orangnyer....tak macam aku....aku nie cepat sangat sedihnyer...yerla dah namenyer pun perempuankan....


dan untuk orang di luar sane.....suke hati korangla nak tanyer ape lagi lepas nie....kalau korang tanyer jugak...aku macam biaserla.....akan senyum aje.....buat hape nak jawab2...korang tanyer korangla jawab sendiri yer....sebab aper aku taknak jawab???sebab aku tak ade jawapan untuk soalan yang berbunyi macam tue....buat ape aku nak terangkan itu ini....kalau aku terangkan pun orang tetap tanyer jugak soalan tue sampai biler2....korang boleh tanyer dan tanyerlah banyak2 dekat aku yer...aku sedia mendengarnyer......


Dan untuk hati.....aku pohon pade Allah...supaye aku sentiase diberi sifat sabar,kuat semangat,cekal yang banyak2 dalam hati nie.....lame mane pun aku tetap akan sabar...seperti yang selalu hubby dan emak aku pesan tue....
love u all....


doakan kami bahagia.....

sentiase dihati sayer...!!!!










Saturday, May 21, 2011

SiZZLinG SpeCiaL @ SG BeSaR.....

Hai semua.....


bestnyer cuti  2 hari nie...dahla waktu sekarang nie hujan turun dengan lebatnyer....yahooo.....bestnyer kalau dapat tidor nie....basuh baju dah selesai....sapu rumah dan kemas pun sudah.....sume dah beres....sekarang nie nak rileks2 jap....layan blog pastu nak lelap mate pulak....hehehehehehe.....


semalam aku gi makan sizzling...lame aku dah tak layan makan sizzling nie....tahun lepas boleh dikatekan hari2 aku n ofc mate aku makan dekat sini....kedainyer simple jer...xderpun aircond2 bagai....kedainyer open giler...xde pun dinding2.....hanyer kipas syiling dan ditemani udare segar dari sekeliling...hehehehehe...


tapi rasenyer menu dekat kedai nie semuenyer layanla....memang bestla....hargenyer pun xla mahal sgt....memang berbaloila makan dekat sini....lagi2 air limau asam boinyer...perghhh menyengat habes.....kedai nie dekat erea pancang bedena...kedai dekat jalan dalam....kalau tak tengok betul2 korang cam x cayer jer kedai tue ade menu sizzling,laksa,nasi goreng black paper dan bnyk lagila menu best2 dekat situ...


name kedai die aku luperla pulak....tapi ade perkataan ''BEDENA'' hujungnyer...kalau org yg duk sg besar mesti faham lokasi yg aku ckp nie...dari taman cahaya tak jauh dah....tepi jalan jer kedainyer....jom kite tgk sizzling yg aku order semalam yer...


memang layanla sizzling die nie...sedap giler...!!!!!

laksanyer pun layan...sedap...

kedainyer biaser2 jer.....xde aircond pun....tapi memang bestla mkn dekat sini...hehehehehe


Friday, May 20, 2011

KoPi CEO aURaLiFe....PaGi Nie....

Hai semua............


Pagi tadi sebelum aku gi ofc aku layan dulu minum kopi ceo auralife nie....saje jer aku nak test...ni pun kawan aku yg suggestkan...so aku try la...


ofcmate aku ckp kopi nie bagus.....salah satu kesannyer mate kiter jadi xderla nak mengantuk2 dan badan pun xderla rase letih sgt....pastu perut pun kenyang jer....hehehehe...aku bab yang keyang perut tu yg aku suker tue....kire bolehla buat jadi kurus yer....kikikikikiki...so aku tryla minum pagi tadi.....ops!! tapi semue tu dgn izin Allah Taala yer....itu kite jgn luper yer...hehehehe


hehehehe...tapi memangla...perut aku kenyang jer sampai pukul 12 nie....hehehe...bestnyer....mater pun xderla nak layu2....selalu biler dekat2 pukul 12 tghri mate aku dah layu giler...rase nak lelap jer dah....bagus betulla kopi auralife nie...boleh amalkan selalu nie......nak bancuh kopi ni pun bukan main bancuh jer terus minum....die kene pusing arah lawan jam sebanyak 7 kali pastu bace bismillah dan selawat 3 kali...pastu barulah boleh minum....


niela die gambo kopi ceo auralife....korang bolehla try yer.....


Luper nak share....kopi nie tiade kafein..ini adelah kopi arabica asli...tadi aku surve dekat intenet pasalkopi ceo auralife nie....meh aku tunjukkan bahan2 yang terdapat dalam kopi ceo auralife nie........

AURA C.E.O COFFEE TERDIRI DARI BAHAN-BAHAN :



PURE ARABICA COFFEE





ROSELLE


LOTUS SEED (BIJI TERATAI)


RED YEST


DIJANA DENGAN GETARAN TENAGA AURA










Wednesday, May 18, 2011

NoVeL ''LaFaZKaN KaLiMaH CiNTaMu''........

Hai semua...........






hehehehehe....akhirnyer dapat jugak aku bace novel terbaru karya siti rosmizah....walaupun buku nie dah tahun lepas tapi barulah aku dapat nak beli.....heheheehe..itu pun nasib baik aku pegi pameran buku antarabangsa dekat pwtc awal bulan 5 hari tue....yerla buku tu susah sgt nak ade dekat sg besar..jenuh aku carik...huhuhuhuhuhu....now aku dah habis bace pun...


best gilerla citernyer...menangis2 aku dibuatnyer...awal2 lagi dah ade babak menangis2 cerite nie.....pastu ade pulak yang kelakar...memang aku ketawela...yang ketawe tu..bab org gaji iaitu ''kak bong''...kikikiki..memang layanla ceritenyer...nanti aku bagi siniopsis jalan cerite nie yer....

sinopsis :-


Tengku Aqilah, seorang anak yang di sisih oleh bapa kandungnya sendiri. Kecetekan iman Tengku Hisham menyebabkan beliau menyalahkan anak bongsunya sebagai punca kematiaan isterinya. Selama 13 tahun Tengku Aqilah hidup di perantauan membina kehidupannya sendiri. Selepas tamat belajar Tengku Aqilah berhajat untuk kembali semula ke pangkuan keluarganya namun kepulangannya itu telah membuka tirai luka dalam hidupnya.



Tengku Natasha yang tidak pernah padam api dendam terhadap adiknya, telah menggunakan tiket sebagai anak kesayangan Tengku Hisham, memperlekehkan Tengku Aqilah dengan memberikan Tengku Aqilah jawatan sebagai seorang penyambut tetamu merangkap tea lady di Syarikat milik keluarga mereka. Demi untuk menagih kasih seorang bapa Tengku Aqilah akur jua.




Tengku Ryan Ameer, jejaka tampan kacukan Inggeris melayu itu begitu angkuh dan sombong, di tambah pula dengan kedudukan bapanya, Tengku Hashim sebagai pemegang syer terbesar diSyarikat Megah Holdings. Kehadiran Tengku Aqilah di Syarikat itu begitu menjengkelkannya, sehinggakan mereka tidak boleh langsung bertembung muka pasti perang mulut akan meletus. Tengku Aqilah sedar di mata Tengku Ryan Ameer begitu membara api kebenciaan terhadap dirinya.




Tengku Hashim, bapa saudara Tengku Aqilah amat menyanyangi gadis malang ini. Manusia hanya mampu merancang namun perancangan Yang Maha Esa lebih hebat dari segalanya. Sebelum menghembuskan nafas yang terakhir Tengku Hashim telah membuat satu wasiat yang telah mengubah segala-galanya. Apakah wasiat beliau itu? Mampukah Tengku Aqilah mengapai kebahagiaan dalam hidupnya? Mampukah Tengku Aqilah terus menagih kasih dari bapanya? Begitu utuhkah api kebenciaan Tengku Ryan Ameer pada Tengku Aqilah? Segalanya akan terjawab dalam novel setebal 816 mukasurat ini.



hehehehe...sajer jer bagi korang suspenkan....kalau korang nak cerite lebih lanjut jangan lupe bace novel nie...ala kalau korang nak pinjam pun boleh....hehehehehe.....

SamBaL TuMiS BiLiS + BeLiMBiNG BuLoH.....

Hai semua.......


semalam aku masak sambal bilis tumis ikan bilis campur dengan belimbing buloh...lame dah aku tak buat sambal bilis campur dengan belimbing buloh...selalu buat sambal tumis ikan bilis jer...kebetulan belimbing buloh tengah berbuah dengan lebat dekat belakng rumah tue....so capaila buat2 tambah2 bahan dalam sambal bilis aku.....


sambal bilis nie aku panggil sambal tumis versi jawe..maklumlah aku org jawekan....kenela banggekan dgn keturunan aku...hehehehehe....walaupun aku tak berape pandai nak ckp jawe....hehehehehe.....

jom aku kasi resepi camner nak buat sambal tumis ikan bilis nie + belimbing nie.....


Bahan2nyer.....

  • Cili padi dalam 15 biji(ikut sukerla kalau nak pedas letakla bnyk sikit)
  • Bawang merah 4 biji
  • Bawang putih 2 biji
  • Sedikit garam
  • Air asam jawa
  • Gula
  • Bilis(bahagi 2 yer...sedikit utk ditumbuk dan sedikit lagi utk dicampur dalam tumisan)
  • Belimbing buloh

bahan2 yg sempat aku hambik gambo...wane hijau tu belimbing buloh tau....


bilis.....


air asam jawa...


Cara membuatnyer pula :-

Cili padi + bawang merah + bawang putih + bilis + garam....kesemue bahan-bahan nie harusla ditumbuk hingga lumat.....tumbuk hati2 tau kang terpercik masuk dalam mate pulaknyer....hehehehehe...


bahan-bahan yg dah siap ditumbuk....

dah siap tumbuk hingga lumat tue...aper lagi tumiskanlah...tapi kalau korang lalu nak makan terus pun boleh jugak tanpe perlu nak tumis dulu....hehehehehe....

bahan2 yang ditumbuk tadi aku dah tumis....tumis sampai agak2 kering yer....janganlah kering sampai hangus pulak yer....haru nanti jadinyer....


step seterusnyer....bile bahan tumisan tadi dah tumis agak2 kering masuk pule bilis...gaul bahan tumis tadi dan letak sedikit air....




gaul bilis dalam sambal yang telah ditumis tadi.....


pastu last bubuh belimbing buloh n air asam......


dah habis step letak2 bahan...korang rasela....kalau nak pekat air janganla letak banyak2...aku suke kuah die banyak sikit so aku letakla air banyak sikit....so siapla sambal tumis bilis + belimbing buloh....hehehehe...sedap tau...lagi sedap kalau makan dengan nasi panas...pendek kate kalau mertua lalu tak nampakla...hehehehe...kalau sampai mertua lalu pun korang tak nampak...bukan menantu lagi tu tapi hantu tue....kikikikikiki....

sambal tumis bilis + belimbing buloh yang dah siap....tadaaaaa....


LaKSa IKaN PaRaNG.....

Hai semua.........


Ahad semalam aku ngan hubby buat laksa....buat pun sbenonyer hubby aku nak bawak gi sekolah....huhuhuhu....kalau korang nak tahu jenuh carik ikan parang sampai pasir penambang Kuala Selangor...sebab dekat Sg Besar tak ade tue yang lari laju2(menipu jer aku xdela lari pun) gi Kuala Selangor tue...


kalau korang nak tahu memang sedapla kuah laksa kalau gune ikan parang....nak kate lemak...takla lemak....tapi memang layanla kuah laksa kalau gune ikan parang.....tapi mahalla sikitla ikan parang tue....hari tu hubby aku beli 4 potong jer ikan parang harge die dah cecah RM23.....itu pun bukan 1 ekor ikan pun hargenyer dah segitu.....kalau gune ikan kembung xla sampai harge segitu.....


malam ahad tue kiteorng suami isteri berhempas pulas buat kuah laksa.....ececeh......rebus ikan....pastu ambik isi ikan.....pastu blender.....kuah laksa nie lagi sedap biler dah dibiarkan 1 hari...maksudnyer kalau buat malam makannyer esok dan sebaliknyerla......jom nak tengok tak kuah laksa ikan parang yang dah jadi....luper pulak nak snap gambo dari mule proses nak buat kuah laksa tue....ingat2 jer bile dah siap....hehehehe...kalau tak boleh aku kasi resepikan...huhuhuhu...


nampak menarikkan...rasenyer memang terbaikla.....hehehehe


kurang sikit ekseseri sebab x sabo nap snap gambo...hehehee 


Monday, May 16, 2011

SeLaMaT HaRi GuRu......

Hai semua...........



''SeLaMaT HaRi GuRu''......

Bersempena sambutan Hari Guru hari ini, aku ingin nyatakan rasa terima kasih dan juga penghargaan aku buat para guru yang pernah memberikan masa dan tenaga mereka untuk mendidik dan memberi tunjuk ajar kepada aku......terime kasih yer....


''SeLaMaT HaRi GuRu''....

aku ucapkan juge buat my love hubby....En Mohd Salahuddin bin Hj Imam Ahmad.....pastu my sister Pn Hasni Bt Hj Jalil....Pn Faridah bt Hj Jalil....my brother.....En Mohd Fadzil bin Hj Jalil dan wifenyer(kakak iparakula nie)Pn Zaliza bt Hj.Yassin.....pastu my sil...Pn Nazilah bt Hj Sanusi....and last adik bongsu aku....En Zainal Abidin bin Hj Jalil(bongsula sgt ko tu yer)hehehehehe....wah...ramaikan ahli keluarge aku yg jadi guru....tu yg jeles tu biler cuti sekolah tue....diaorang cuti lamer....jeles aku....aperpun
 ''selamat hari guru''


''SeLaMaT HaRi GuRu''.....

aku ucapkan juge buat adik beradik sebelah hubby aku.....My Sil....Pn Siti Zan Saini bt Hj Imam Ahmad and husband En Khairul Azlie bin Mohammad...pastu My Bil.....En Mohdzir bin Hj Imam Ahmad....dan last skali....my nephew....Cik Wahida bt Zahrullail...''Selamat hari guru yer''...eeee skemanyer ayat aku nie yer....kikikikiki


DaPaT LaGi BeRSiaR BlOg aKu Nie.....

Hai semua........


akhirnyer setelah 2-3 hari meragam akhirnyer blogspot pulih juger seperti sediakale.....jenuh bukak dari hari tue....bile aku nak sign in jer mesti x boleh....dahla banyak entry baru nak share...tup..tup..biler nak bukak jer mesti xboleh......last2 aku dah lupe dah nak share citer....


punyerla semangat aku berkobar2 nak share story dekat dalam blog last2 hampeh jer....walaupun aku bukan seorang blogger yg bijak mcm org lain tapi aderla bijak sikit....hehehehe...sbenanyer saje aku nak share suke dan duke aku dalam blog nie......


hurrmmm...tapikan ade yang aku muskil sikit pasal aku punyer nuff nie....dah 2 bulan nie BE dekat aku punyer nuff asyik tak gerak2 jer....biler cek jer asyik takat tu jer...yang aku tgk tue detail jumlah tue menunjukkan bulan 2 punyer....mane pegi bulan 3,4 dan 5????huwaaaaaaaa....nak nanges nie.....!!!!...penat tau hupdate selalu tengokk jumlah BE tak gerak2 pun.....huwaaaaa lagi.....ececeh poyola aku nie....walaupun BE aku tak berubah2 namun aku akan terus berblogging....hehehehehe......

tuan punyer blog yg sgt2 cumels......hehehehehe

SeLSeMa DaN BaTuK......

Hai semua.........


alahai selsema dan batuk pule menyerang aku kali nie...agak teruk jugak batuk aku....aku nie kate jer batuk tapi aiskerim atau air sejuk2 aku bedal jer....hehehehehe..manela hubby aku tak bising dgn peel aku nie...degil giler....huahuahuahua.....


biler batuk tue sakit jer dade aku.....ade jugak aku minum ubat batuk...ingat bile dah minum ubat batuk tue dapatla lege sikit batuk nie....tapi samer jer...tue yang aku malas nak minum ubat batuk tue....aku minum pun sebab hubby aku selalu sgt bising2 dan bebel2 dekat aku suruh minum ubat batuk....kikikikiki...yerla biler malam2 aku batuk2 tue hubby akula yang kasi minyak dekat dade aku konon2 kasi surutla batuk aku tue...hehehehehe....

camtu jugak selsema yg menyerang aku kali nie....perghhh....1 hari kene gune 1 towel kecik utk lap hingus aku....wakakakaka....banyak pulak tue...aku jarang kene selsema hingus2 nie...kali ni aku demam siap pakej lengkap punyer....demam + batuk + selsema.....tapi org sekeliling asyik ckp jer...demam ade2 kot.....hehehehe...kalau betul ade syukur sgt2.....tapi aku xderla over2 konfidem takut nanti dukecite pulak.....


xde kaitan pun gambo nie...saje aku tepek jer...aku memang suke setiap citer aku ade gambo...hehehehehe


Wednesday, May 11, 2011

SeLaMaT HaRi IBu.....

Hai semua........

''SeLaMaT HaRi IBu''


Tiada Yang lebih berharga dalam hidupku ini hanyalah pengorbanan MAK yang telah bersusah payah membesarkanku......
Segala keperitan yang MAK pernah harungi ketika membesarkanku tidak dapat ku bayar dengan apa bentuk sekalipun

MAK.....terima kasih diatas segalanya....kami semua sayang MAK.....



I LOVE U..........



KAMI SEMUA SAYANG ''MAK''.......








Tuesday, May 10, 2011

LaMenYeR aKu DeMaM........

Hai semua........


hari nie baru aku start kojer....semalam aku mc 1 hari...yerla demam aku tak kebah2 lagi..on of...on of demamnyer.....hari tu aku ade citerkan yg aku demam....demam aku dari hari tue sampaila hari nie masih ade lagi.....


nie pun rase lagi badan aku letih2 jer......batuk dan seleseme jugak mengiringi demam aku kali nie....siankan aku...tapi yg tak tahan mase batuk tue....sakit gilerla dade aku nie....tapi aku nie pun satu hal dah tahu batuk semue aku bantai....buah tembikaila...air sejukla.....aiskerimla...bende2 yang patutnyer aku kene pantang mase batuk nie semuenyer aku bantai giler....habisnyer yg rase aku jugakkan...jenuh hubby tegur ckp xusah2....tapi yerla aku niekan degil....wakakakakaka...aku belasah jer......


nie aku nak citer sikit pasal demam aku kali nie yg lain benor nie yer....kali nie demam aku memang lain macam jer.....selalu aku kalau demam 1 hari 1 malam pastu terus jer baik....tapi kali nie 5 hari aku demam...siang aku ok...bolehla aku buat keje lagi...tapi biler dah menjelang ptg sampaila ke malam badan aku tesangatla sejuknyer... yang aku rase sejukkan..???...tapi sbenanyer biler hubby aku cek dan rase badan aku,kompem badan aku panas giler.....macam tuela demam aku 5 hari nie....siang of...tapi biler menjelang ptg on pulak...hehehehe...ade jugak demam cam gitu yer....


semalam hubby aku ajak gi klinik konon2 nak ambik darah ler...yerla demam aku nie lain mcm jerkan...so hubby ajakla gi hospital....sampai hospital takde pun ambik darah....sebab dokte cek panas aku mcm dah kurang sikit...aku siang memang cam gitu....hehehehe...


tapi sekarang nie aku tgh dalam proses urut2 badan...nie baru skali jer urut...ade lagi 2 kali...org urut tu ckp badan aku uratnyer banyak yg tegang....oooo...patutla aku sejuk2 jer....rupenyer aku demam salah urat...patutla lame benor nak baik.....sbenanyer dalam pale otak aku nie dah pikir kalau demam lame mcm suspek denggi jer....ish..ish..ish...,mintak dijauhkanla dari kene2 mcm gitu yer....


ha...!!!..nie...ade lagi aku nak share...di sebabkan aku nie demam lame benor....mak aku pun jadi risau yg amat risaunyer....hari2 talipon aku tanyer itu ini....perihatin mak aku, walaupun aku dah kawen tapi mak aku tetap samer mcm dulu...maksud aku tetap samer mcm aku belum kawen dulu ambik beratnyer....syahdu dan sebak jer aku....terime kaseh yer mak.....



doakan sayer cepat sembuh yer.....

for hubby....terime kaseh sgt2 sebab jage wife die yg embem2 nie tgh demam.....aku kalau tak hubby aku yg ingatkan makan ubat kompem aku takkan makan punyer sebabnyer aku kalau pasal bab2 ubat nie mesti bnyk luper punyer....hehehehehe...

Saturday, May 7, 2011

KaMi TeRJaH LaGi ''ReSToRaN ChaN aBBduLLaH....

Hai semua.....


hehehehe....mule2 nak senyum memalu dulu...almaklumler nanti korang ckp aku batak pulak yer...heheheeh....kebetulan ahad semalam(sempene cuti hari pekerje) kami ke pelabuhan klang anta kunci abg hubby aku.....jadi di sebabkan udah lalu depan restoran chan abdullah tuekan  jadi kami makan lagi dekat situ....kikikiki...



fokus yer...2 hari kami jenjalan sajerk....hehehehe

kali nie kami cube menu lain pulak....kali nie menu memang bestla...kami cube try dim sum dan wantan....memang sedapla....bukan sedap jer...teramatlah sedapnyer....kalau korang tak cayer korang tryla rase....aku pun sampai sekarang masih ingat2 jer kelazatan dim sum tue....

Dim Sum yg membuatkan daku suker gilerrrrr.....

wantan pun best jugak nie.......

tom yam nyer pun boleh tahan jugak sedapnyer...memang sedapla........

Friday, May 6, 2011

aKu DeMaM..........

Hai semua..............


alkisahnyer...malam tadi aku dah mengalami simptem demam....sepatutnyer malam tadi aku nak joint hubby aku gi dengar forum perdana yang dianjurkan oleh PDRM yang telah dth kg kami...


progrem PDRM nie start jumaat sampaila ahad....banyak progrem cthnyer ade payung terjun,pastu Ketua Polis Negara pun ade dtg hari ni nak solat jumaat dan progrem beramah mesra bersame dgn rakyat.....hubby aku sebuk ckp hari nie pegi solat jumaat kene pakai baju melayu....ade sesi bergambo dgn KPN...ewah...ewah....maklumlah hubby akukan AJK masjid dan Bilal masjid....


sepatutnyer hari nie aku mcm tak berape nak larat nak gi kojer...tapi yerla mcm boring jer dekat rumah...lagipun jumaatkan rehatnyer lamer...xperla lagipun demam xderla panas sgt dah...tinggal pening jer sgt2 nie...tapi yerla aku tak bolehla nak lembik2 dekat ofc nie....huhuhuhu


pagi nie aku pegi koje hubby aku hantar...maklumlah badan tak berape nak sehatkan....so dapatla kene hantar....hehehehehe...dah alang2 kene hantar jadi dapatla breakfest same2...


sejak akhir2 nie aku selalu sgt tak berape nak sehat....siankan daku....ade jugak aku mkn supliment EPO tuk badan aku nie....yerla badan kiter nie perlu jugak bende2 tuekan....dahla aku nie sgt2 cumels dan gebu so sediakan payung sebelum ujan yer...ele tapi yg sbenanyer tak semestinyer org gemuk jer yg selalu kene penyakit yer...org kurus melidi tue selalu jer dapat penyakit....huhuhuhuhu....


dekat ofc masing sebuk ckp kot2 aku demam nie ade tande mengandung kot...hehehehe...dalam hati nie kalau betullah Alhamdulillah...saper yg tak nakkan....cume aku berserah jer...kalau ade rezki aku takkan kemanekan....sabar yer wahai ct hajar.....

Wednesday, May 4, 2011

BaWa NaSi ImPiT PerGi oFC.....

Hai semua.......


pagi nie aku bangun awal sikit...pukul 5 pagi dah bangun....aku nie kalau bangun awal jer mesti ade misi tersendiri...selalu aku bangun pukul 6...hehehehe...kalau bangun awal maknenyer adela aku nak buat pagi tue...huhuhuhuhu


pagi tadi pukul 5 jer aku dah bangun dan sesi kelentang kelentung dekat dapur....ececeh...mAsak aperla agknyer yer...hehehehe...nasi himpit aku dah masak siap2 malam tadi...so kalau nak mkn pun dah sejuk n senang kalau nak dipotong....so pagi nie aku buat kuahnyer pulak....


ayam pun aku dah cincang malam tadi...kupas bawang,potong sayur,peras santan tau...aku x gune santan beli2 dekat2 kedai tue...aku siap parut lagi tau....hehehehe...meriah jerkan....pagi nie sajer jer aku bawak mkanan gi ofc...lagipun dah lame aku x bawak makan2 yang aku masak dekat ofc nie....bukan bawak aperpun...nasi himpit dgn kuah lodeh jer...senang jer....masak pun campak2 jer...harap2 sedapla...


dah nak habis baru teringat nak ambik gambo.......wakakakaka

bawak 4 biji jer...2 biji aku tinggal dekat rumah tuk HUBBY & MIL.....


Tuesday, May 3, 2011

aKu DaN PeNuLiS NoVeL......

Hai semua.........


seronok betul aku dapat jumpe dgn penulis novel yang aku suke....saper lagi kalau bukan ''siti rosmizah''......tak sia2la aku dtg dari jauh yer....hehehehehe...kebetulan hari sabtu die memang ade sesi pelancaran novelnyer yang terbaru.....


aku memang dah lame suke giler dengan novel yang dihasilkan....bace pun tak boring...novel yang pernah aku bace semuenyer ceritenyer berendam air mate....tangkap leleh kalau bace novel die nie....

aku dan die.....siap dapat autograf lagi wei.....

sekarang nie aku dah ade 4 koleksi novel ''siti rosmizah'' nie...first...andai itu takdirnya...yang kedua....cinta kau dan aku...yang ketiga...lafazkan kalimah cintamu....dan semalam novel terbaru die adelah....tujuh hari menyintaiku....yang 2 tu aku belum bace lagi....belum sempat nak bace...aku kene spend mase nak bace novel nie.....hehehehe....

KaMi TeRJaH ResToRaN MoHD CHaN aBDuLLaH.....

Hai semua.......


hehehehe...sajer nak post cerite yg akhirnyer kami sampai jugak dekat restoren cine muslim iaitu ' chan abdullah' yg famous tue...selalu jugak nak terjah tapi kadang2 bile lalu awal sgt pulak...so belum bukakla kedai tue....ade time tue biler lalu jer dah tutup pulak...aduyai...xde rezki jer mase tue....


hari otw balik dari pwtc sajer singgah lalu shah alam ingatkan nak gi jakel carik baju...last2 x jadi...tue yg lalu shah alam tue...alang2 dah lalu shah alam....hubby bg idea suh makan dkt ''chan abdullah''...aku pulak cam x sabo2 jer nak mkn...harap2 sedapla dalam hati nie berkate2...hehehehe....


''chan abdullah'' cwgn dekat klang sentral..

pelbagai menu menarik yer......


sup bebola...memang layanla....


nasi ayam bbq...sedap jugak nie....hehehehe....


nasi aper nie yer...luperla aku....tapi memang sedapla...ni hubby aku punyer menu....

memang layanla makan dekat sini....korang nak tahu x...esoknyer hari ahad kami terjah lagi kedai nie...kebetulan dari balik hantar kunci kami singgah lagi....tapi menu berlainanla...nanti aku citer lagi yer....hehehehe