BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »
Terima KaSiH PaDa YaNg SuDi SinGGaH DeKaT SiNi...SiLa TinGGaLkaN JeJaK aGaR DaPaT KiTeR Ke SaNe NaNtI..SaYanG KoRanG SanGaT2...

salji

Pages

JoM FolloWer DeKaT SiNi....

klik


Tuesday, May 8, 2012

TiaDa JaWaPaN...MaaFKan SaYeR....





maaf banyak-banyak....tiada jawapan yang harus saye beri biler saban waktu orang asyik tanyer soalan seperti itu....maafkan saye...bukan saye taknak jawab tapi kadang2 lidah saye jadi terlalu kelu untuk menjawab soalan seperti itu...maafkan saye....

Maafkan sayer....

maafkan saye juga andai ape yang saye selalu jawab kadang2 membuatkan kamu semua terase hati...maafkan saye...tapi hati saye macam maner pula..??andai hati saye yang terguris oleh soalan2 yang kamu semua sering tanyer...sapa yang mahu mengubatnyer...??saper yang mahu menenangkannyer...??sape yang mahu menyeka air mate saye biler saye tibe2 meleleh air mate...??..yer...!!..memang takde saper yang akan buat itu semue untuk saye melainkan diri saye sendiri yang memujuknyer....sungguh kamu semue tak tahu...!!!..kamu semue pandai tanyer jer...kamu semue tak tahu hati saye bagaimane bile kamu tanyer soalan seperti itu...!!

Maafkan sayer....

marah...??yer....!!!kadang2 saye terlalu marah biler seringkali tanpe rase jemu kamu semue tanyer soalan seperti itu....tapi kadang2 saye ingat...!!!..biler saye marah nanti, tandenyer saye tak redha dengan ape yang Allah telah beri pade saye...IsnyaAllah saye akan sentiase sabar dengan ape yang saye lalui ini...tapi cume saye minta....kamu semue tolonglah faham situasi sayer....sayer juga ingin mengandung...saye juge ingin rase melahirkan...saye juge teringin membelai-belai anak kecil...saye juge teringin memandikan dan menidurkan si anak kecil....saye juge ingin tidur bersame2 sianak kecil...saye juge teringin merasai bagaimane bangun dan berjage bile sianak kecil mule mahu menunjukkan aksinya....saye juge terlalu ingin bile pulang dari kerje ade yang menanti saye untuk saye peluk dan cium...saye juge ingin merasai membawa si anak kecil berjalan2 ditepi pantai sambil berlari2....saye juge ingin...dan ingin...dan terlalu ingin seperti kamu semue yang mempunyai 'ANAK'....

tapi selalu saye bagitahu kamu semue...bukan kuase sayer untuk menentukan bile masernyer....kadang2 saye tak fahamlah dengan kamu semue nie....!!!..ape yang kamu semue mahu...??..kamu semua selalu buat hati saye jadi sedih....kamu semua juga yang selalu menghukum diri saye seolah2 saye nie tak boleh nak mengandung....!!..kamu siape....??????

Maafkan sayer.....

 
yer...!!!..saye memang periang orangnyer...yer..!!!..saye memang suker bergurau sende...!!!..yer...!!!..sayer memang suker ketawe....yer...!!!..kadang sayer kuat dan tabah untuk melaluinyer...tapi,kadang2 sayer sebaliknyer...kadang2 sayer tak kesah biler orang tanyer macam maner pun...tapi biler orang selalu tanyer...akhirnyer sayer pasti akan kalah juge...!!! meleleh air mate sayer..saye tak tahan dan dah tak termampu rasenyer biler saban waktu orang akan selalu tanyer soalan yang samer....maafkan sayer....

''Situasi lain di dalam sebuah kedai runcit....''

''baru balik kerje ke hajar...''tanyer makcik tue pade sayer...
''ha'a lek..baru balik nie singgah kedai kejap konon nak beli daun kesum malam nie nak buat laksa...'
jujur jer saye jawab tanpe ade perasaan aper2...
''rajinnyer hajar masak laksa...?semakin rancak makcik tue bertanyer...ruper2nyer nak mengenekan kiter...
''sajer jer lek suker2...''tengok sayer jawab elok jerkan...
''anak adiknyer tue dah berape bulan...?soalan tang anak2 pula muncul...
''dah 1 tahun lek...''
''ooo...dah 1 tahun...cepat jer dah besar....hajar dah berape lame kawen..?
''dah masuk 5 tahun lek....''hati mule tak sedap jer biler makcik tue tanyer macam tue...
''yer udah lamer...kenape selamber aje...?makin rancak pule makcik nie bertanyer....
''selamber macam maner lek...?tanyer saye jujur sejujur2nyer...
''yerla..satu anak pun tak ade lagi nie..adiknyer dah ade 1..nanti sekejap lagi dah masuk 2..yang kamu takde ade2 lagi...yer malu adiknyer dah ade dulu...ape kamu nie tak nak mengandung ker..?'
sambil menepuk2 perut saye.....orang keliling pandang jer...malu sayer jadinyer....
(Ya Allah....sebak dade saye mase tue...dan terus berlalu pergi ke kereta...saye nak jawab tadi tapi saye tak mampulah ....bukan sayer kurang aja...tapi betul2 dan sangat2 sedih tadi...masuk ke kereta berjujuran air mate saye...sampai hati makcik tue tanyer soalan macam tue pade saye...lepas nie kalau jumpe makcik tue...sayer nak peluk makcik tue kuat2 sambil cakap terime kasih makcik sebab tanyer soalan macam tue pada sayer...boleh ker...??)

Maaf baanyak-banyak....

setiap hari setiap masa dan waktu saye menanti perut saye nie untuk mengandung seperti orang lain...yer...!! sayer memang terlalu teringin nak ade cahayamate sendiri...cume belum rezeki sayer lagi...saye redha dan terime...cume kadang2 hati saye nie terlalu tercuit biler terlalu disakiti....maafkan sayer....cumer saye minta doakan agar sayer juge dikurniakan zuriat yang soleh dan solehah seperti kamu semue....

terime kasih......

Terime kasih buat suami yang saye cintai....suami sayer terlalu kuat dan tabah orangnyer...dielah orangnyer yang selalu banyak memujuk hati saye bile duke saye terlare...saye pinjam dadenyer untuk menghilangkan sendu dan sedih sayer...yer...!!!saye tak setabah dan tak sekuat die...bagaimane banyak orang sering bertanyer...die tetap sabar dan senyum sahajer...tidak pernah berkecil hati biler orang selalu bertanyer...oh..sungguh tabah suami sayer...sayang sangat2 pade kamu sepenuh hati saye...bersyukur saye kerane dikurniakan suami sepertinyer...kadang2 suamila tempat saye meluahkan segale kemarahan dan kesakitan hati sayer biler seringkali kamu semua sering bertanyer...sian suami menjadi mangse dengan keadaan yang kamu semua wujudkan....Ya Allah kadang2 saye luper yang syurga buat seorang isteri adelah dari keredhaan seorang suami...Ya Allah sesungguhnyer saye kadang2 jadi alpe tentang itu...tapi disebabkan hati saye yang kadang2 terlalu emosi make sayer jadi begini...

Terime Kasih...

Terime kasih buat ibu yang amat dicintai....tak putus2 doa dari ibu yang selalu mendoakan agar anaknyer dikurniakan cahayamate...kate2 semangat dari ibu yang terchinta buat saye semakin kuat....tak luper juge ibu mertue....

Terime Kasih.....

Terime kasih juga buat semua ahli keluarge yang selalu memberi kate2 semangat untuk sayer...dan terime kasih juge pade mereka2 yang mempunyai anak kecil kerane tidak berkecil hati biler sayer terlalu 'over' untuk tolong menjagenyer....

Maaf banyak-banyak.....

Bukan niat sayer untuk mengeluh dengan segale dugaan ini...cume sayer ingin meluahkan aper yang sayer rase biler kamu semua sering bertanyer...saye pasti tidak akan berputus ase...lambat macam maner pun sayer tetap akan setia menunggunya....Ya Allah kau kuatkanlah hati nie agar aku selalu sabar dan tabah...

4 ulasan:

Cik Awin said...[Reply To Comment]

sabar kak...walaupun saya x duduk di tempat akak, tp sy dpt rasakan apa yg akak lalui tu...

abg sy dh 7 tahun kawin,masih juga lum ada rezeki anak....dia pn cam akak, telinga dh lali nk dgr soalan yg sama tiap kali jmp org...

bnyk2 sbr tau kak...

"CT CoMeL" said...[Reply To Comment]

Cik Awin : maceh tau dik...kikikikii

Umaira Umar said...[Reply To Comment]

salam kenal...
saya dah follow blog kamu..
jom share pengalaman n pendapat dan juga usaha kita

"CT CoMeL" said...[Reply To Comment]

Umaira Umar : salam kenal juger tau...tq follow blog kiter...nanti kiter jenguk blog kamu eik...hehehe