BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »
Terima KaSiH PaDa YaNg SuDi SinGGaH DeKaT SiNi...SiLa TinGGaLkaN JeJaK aGaR DaPaT KiTeR Ke SaNe NaNtI..SaYanG KoRanG SanGaT2...

salji

Pages

JoM FolloWer DeKaT SiNi....

klik


Sunday, May 22, 2011

DuHaI HaTi...SaBaR YeR.....

Hai semua................


kejap jer cuti 2 hari dah habeskan....makenyer...esok kojerla yer....hehehe...nak cuti lame...hambikla cuti yer....yang paling best petang tadi aku dah siap iron baju aku n hubby untuk stok 1 minggu...legenyer.....aku memang selalu rajin iron baju banyak2(puji diri sendiri nampaknyer aku nie)bukan hape senang nanti.....lagipun jimat sikit bil elektrik....betul tak???


tengok tajuk entry dekat atas tue cam sedih jerkan bunyinyer...macam ade something jerkan...hurrmmm...memang adepun...macam2la yang ade....aku nie memang cepat giler bab sentap2 hati nie....

alkisahnyer.....malam ahad semalam aku pegila kenduri cukur jambul rumah besan MIL aku....oh lupe nak bgtau...adik hubby aku dah dapat baby baru tau awal bulan 5 hari tue....diaorng kahwin tahun lepas....kire rezki diaorngla...xyah tunggu lelame cam aku nie....sob..sob..sob....yerla dah rezkikan namernyer.....anaknyer lelaki....Alhamdulillah....bertambah ramailah cucu MIL aku....


aku pun tumpang gembirela....yerla seronok tgk org dapat rezki cahaya mate awal....tak payah nak tunggu lame2 mcm aku nie(ai dah sedih dah nie).....mase aku sampai tue org belum ramai lagi....yerla majlis mule lepas isyak....kami reramai datang lepas maghrib.....masuk2 jer dalam rumah tgk baby adik ipar aku...tido jer...baik jer...cumels jer macam mak bapaknyer....kikikikiki.....makin lame makin ramai orang.....besan MIL aku tu 1 kampung jugak dgn rumah Mak aku...so mane2 jiran yang dtg tu kirenyer kenallah dengan aku.....


yang aku nak sedihkan nie....disaat aku tgh duduk2...aderla 2-3 org makcik2 tanyer dgn aku....kebetulan mase tue, baby adik ipar aku tue...betul2 ade depan aku....boleh pulak diaorng cakap ''hajar...!!! ko tak teringin ker?''...tak sempat aku nak jawab....ade lagi orang tanyer lagi...''ko tak teringin ker?''....aku tak boleh nak jawab...aku senyum jer.....aku betul2 tak mampu nak jawab mase tue...sebab kalau aku jawab nanti air mate aku yang akan jatuh....


Ya Allah....mase tue nak menitik air mate aku....sebak giler dade aku.....macam nak menangis jer mase tue...namun aku tahan jer untuk cover2...aku pandangla syiling tgkla orang sane sini...pastu buat2la tgk hp dalam handbeg konon2 tgk masejla...kot2 ade mesej masuk ke..kot2 ade missed call ke....sedih sangat....sedih yang aku rase tue, sampai sekarang nie masih lagi tak hilang2 lagi rase sedih tue....sabarlah wahai hati....


kenape yer org mesti tanyer soalan mcm tue???saperla yang tak teringin...dah lebih dari teringin dah aku rase.....tapi yerla bukan rezki aku lagi....aku nak cakap macam mane.....!!!!...dan aku nak terangkan macam mane lagi...!!!...tolonglah...!!! janganlah tanyer lagi soalan2 yang macam tue....aku betul2 sedih...

kenape yer orang selalu tanyer mcm tue....???????okla...aku jawabkan....sebab anak korang yang dah kawen semuenyer dapat bagi cucu awal untuk korang....tak payah nak tunggu lame2 macam aku....!!!!..kawin jer selang 2-3 bulan mengandung....pastu dapatla korang cucu....biler dah dapat cucu tue mestilah seronokkan....pastu sebukla tanyer dekat orang yang belum ade anak...!!!akula tue salah satu mangsenyer.....kebetulan namapak aku...maklumlah akukan comel sgt...so kalau nak selindung dari orang pun tetap tak boleh...orang tetap nampak kelibat aku(akukan comel).... pastu sebuk pulak tanyer aku nie...!!! biler ko nak mengandung nie...???dah lame dahkan ko kawin...asyik berdua jer...takkan tak teringin nak ade anak..!!!...Ya Allah.....sampai macam tue sekali diaorng sebuk nak tanyer....pasal lain diaorng tak tanyer pulak....!!!!...cuberla tanyer.....aku dah makan ke?aku sehat ke idak?....asyik2 soalan yang mcm tue  jer yang sebuk sangat korang nak tanyer.....tak jemu2 korang nak tanyer yer.....


aku bukan ape...kadang2 tak adilla untuk aku rasenyer...janglah hukum aku macam pesalah jer....tapi yerla mulut orang....bukan boleh kiter cover...yerla korang banggerla sebab anak korang bagi cucu awal dekat korang...kadang2 aku jadi sedih sangat....biler orang2 tanyer macam tue....ingatnyer aku nie tak boleh mengandung ke?macam aku nie pesalah jer biler tanyer macam tue....kenape yer orang tak mahu percayer pada qada' dan qadar yang Allah dah tetapkan....takkan aku nak terangkan panjang lebar kot pasal kuase Allah nie...hurrmmmm...sbenarnyer ape yang korang dapat dari tanyer soalan mcm tue....


diawal usia perkahwinan aku 1-2 tahun aku tak berape nak ambik hati sangat biler org nak tanyer macam tue....tapi biler usia perkahwinan aku dah nak masuk yang ke4 tahun,tu yang aku dah cepat sangat sedihnyer tue...biler orang tanyer macam tue....yerla  org masih lagi sebuk nak tanyer soalan2 macam nie......agaknyer sampai biler yer orang nak tanyer soalan macam nie???


maaf yer...bukan aku nak marah...tapi aku sedih sangat malam tadi....aku tak sangke masih ade lagi orang tak percayer dengan kuasa Allah....asyik sebuk mempertikaikan itu dan ini...aku jadi lemasla macam nie.....lemas dengan orang2 yang selalu busy body nie....kadang2 terpikir jugak....mcm manerla agaknyer kalau anak korang pun lambat nak dapat cahaye mater macam aku..????...macam manerla agaknyer korang rase yer...macam mane pulak soalan dan jawapan yang korang perlukan...huhuhuhu...

alhamdulillah disaat aku sedih begini...hubbyla orang paling banyak2 sabarkan hati dan lara aku....hubby akula  orangyer yang tak berhenti2 beri kate2 nasihat dan semangat buat aku....begitu jugak dengan seluruh ahli keluarga aku....bak kate hubby aku...''bukan kuase kite nak tentukan bile masenyer....''..hubby aku memang penyabar orangnyer....tak macam aku....aku nie cepat sangat sedihnyer...yerla dah namenyer pun perempuankan....


dan untuk orang di luar sane.....suke hati korangla nak tanyer ape lagi lepas nie....kalau korang tanyer jugak...aku macam biaserla.....akan senyum aje.....buat hape nak jawab2...korang tanyer korangla jawab sendiri yer....sebab aper aku taknak jawab???sebab aku tak ade jawapan untuk soalan yang berbunyi macam tue....buat ape aku nak terangkan itu ini....kalau aku terangkan pun orang tetap tanyer jugak soalan tue sampai biler2....korang boleh tanyer dan tanyerlah banyak2 dekat aku yer...aku sedia mendengarnyer......


Dan untuk hati.....aku pohon pade Allah...supaye aku sentiase diberi sifat sabar,kuat semangat,cekal yang banyak2 dalam hati nie.....lame mane pun aku tetap akan sabar...seperti yang selalu hubby dan emak aku pesan tue....
love u all....


doakan kami bahagia.....

sentiase dihati sayer...!!!!










0 ulasan: