BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »
Terima KaSiH PaDa YaNg SuDi SinGGaH DeKaT SiNi...SiLa TinGGaLkaN JeJaK aGaR DaPaT KiTeR Ke SaNe NaNtI..SaYanG KoRanG SanGaT2...

salji

Pages

JoM FolloWer DeKaT SiNi....

klik


Thursday, January 5, 2012

TeRinGaT ZaMaN KaNaK2 DuLu....

Hai Semua......


Ingat dulu mase zaman kanak2....aku selalu main game teng-teng,batu seremban,main baling kasut,konda kondi,ronders lagi banyaklah sampai aku luper dah(banyak makan belacan)....best sangat2 mase zaman kanak2 dulu..

aku pulak mase zaman kecik2 dulu kawan2 aku semuenyer lelaki...yerla lelakikan jenis yang explore sikit...aku memang suke yang main ala2 ganas2 nie...yang main ala2 kepade mak2 pastu main kawen2 aku tak berape nak gemor(saper suker main kawen2 mase dulu siler angkat tangan...??)...hehehehe...kadang2 sampai aku kene marah dengan mak dan abah aku sebab main dengan lelaki jer..hihihihi...

dulu asal celik mate jer terus pikir nak main...hahahaha...dah lapo balik rumah makan...pastu sambung main balik...memang tak reti mase betulla aku maser tue...kadang2 sampai mak aku warning jangan kuar rumah...hehehe..tapi maner tahan woo kene duduk dekat dalam rumah jer...rimas jer rase..tak tontu arah jer...so..pusing2 carik idea(idea nakal tapi bukan niat nak menipu tau)...kihkihkih...konon2 nak berak ler...pastu terus jer menyelinap keluar rumah....hahaha...tapi aku main takderla jauh2 pun..dekat2 kawasan rumah jugak...biler dah dapat keluar tue seronoklakan..konon2 dapatlah nak main lagi.....tapi mak aku perasan pulak...hahahaha....kantoi..!!..per lagi kene jeritla suruh balik...!!..ngeeee..mak aku nie nampak jer aku kuar rumah...tapi haperpun memori mase zaman kanak2 memang best ler...


syoknyer main teng teng.....
saper pernah main gune tutup botol ore nie...hehehe
gambo2 semue carik dekat en google yer...

sape pernah main anak patung kertas nie...??
hahahaha..aku tak minat sgt cume sbb rate2
kawan2 aku mase kecik2 suker benor main bende alah nie...
hahahaha.....aku layan jugaklah...
  

bagi aku zaman kanak2 sekarang macam tak berape best jer...sebab sekarang nie mane ade diaorang main macam kiter dulu2kan...sekarang budak2 mainnyer dalam rumah(tak kene panas langsung..patutlah budak2 sekarang nie bnyk mengade2...!!)...asyik2 main ps jer pastu asyik ngadap intenet jer....aku tahu nie pun sebab aku nengok anak2 buah aku semuenyer cam gitu sekarang nie...huh..tak best betullah korang nie...!!..tak lasak langsung minda korang nie...esok kalau dah ade anak2 camnerla korang nak citer mase korang zaman kecik2 dulu..huh...!!..ngeeee...mesti busan pun anak2 korang nak dengo cerite mak dan bapaknyer...hahahaha..tapi yerla..zaman sekarang memang tak samer macam kiter dulu2kan....


contohnyer...mase zaman kiter dulu, pegi sekolah kiter pegi naik basikalkan...ramai2 naik basikal..rumah kawan2 yang jauh pun diaorang pun pegi naik basikal...takde pun berhanto2...siap lumber2 lagi kalau naik basikal...sekarang nie....aku nengok..pergh..rumah celah gigi dengan sekolah pun mesti nak kene hanto...ayoyo..tak berdikari rasenyer diaorang niekan...tue pasalla sekarang nie dah jarang kiter tengok budak2 naik basikal pegi sekolahkan.....tapi tak kesah ler dah mak bapaknyer yang nak hantokan....pasrah jerla...ekekeke...


dulu basikal aku mcm niela lebih kurang...hehehehe...
tapi nie bukanlah gambo basikal aku...hehehe(pic google je)


 pastu pulak...dulu kiter kalau banjer sekolah sikit jerkan...yerla makanan semuenyer murah2 belaker...tak mahal macam sekarang nie..aku dulu mase sekolah abah aku kasi duhet banjer 30sen jer...tapi alhamdulillah cukup sangat2 maser tue...20 sen beli mee ke laksa ke...balance 10seb beli air ke kueh ker...kenyang jer...tapi sekarang nie...aku tengok rate2 budak2 belanjer mesti lebih dari RM1...yerla makanan pun dah mahal..kalau belanjer sikit mahu kebulur budak2 tak makan...




dulu mase aku kecik2 aku cuke makan bende alah nie....hargenyer 20sen tak silap...tapi takderla selalu boleh beli pun....sesekali ade duhet lebih mesti beli jajan cam gini....hehehehe....


hahahaha......banyak betul aku citer...rase banyak lagilah nak kongsi samer2 mase kiter zaman kecik2 dulukan....hahahaha..rase nak jadi budak2 kecik jer...kehkehkeh.....

0 ulasan: