BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »
Terima KaSiH PaDa YaNg SuDi SinGGaH DeKaT SiNi...SiLa TinGGaLkaN JeJaK aGaR DaPaT KiTeR Ke SaNe NaNtI..SaYanG KoRanG SanGaT2...

salji

Pages

JoM FolloWer DeKaT SiNi....

klik


Monday, January 7, 2013

MaIn MaSaK-MaSaK aLa MaSTeRCeFF MuSiM BaRu....

Salam...........


Selalu sangat masak tapi tak sempat nak buh dalam nie..asyik2 post dalam fb jerk...tapi tuela tak baikkan kasi orang terliur kalau kiter tak kasi rase...takperla..meh tangan uols kang aku kasi...hahahaha...ala yer2 jer buat orang terliur...ke buat orang termuntah lagi ade kot...hehehehehe

biler aku rajin selalu aku mesti masak...tapi aku selalunyer memang rajin...kadang2 takde sayur2 pun hanyer bermenukan ikan goreng cicah sambal kicap pun aku tetap ketegorikan ia sebagai 'aku rajin'...hehehehe...seyesla....aku memang akan sentiase masak...bagi aku biler masak dan makan aper yang kiter masak aku raasee sangat puas...bukan aku jer puas...en hubby pun samer...makan pun sampai bertambah2 die..comel jer tengok die makan...comelnyer..comelnyer...hahahaha..tredmark kumpulan jambu ko....

mak aku selalu pesan...perut suami nak selalu kene jage...tak kesahla ko pandai masak ke tak...tapi kalau dah hari2 memang ko masak lamer2 ofkoz ko jadik pandai..nie asyik cakap tak pandai jer sampai biler2 pun ko tetap tak pandai masak...huhuhu...tak suker dengan sttment orang2 yang asyikla cakap tak reti masak...ko tak usehe nak rajin masak caner ko nak pandai masakkan...asas masak2 nie senang jer...mesti ade bawang merah dan putih....nak pedas bubuh cili...pastu nak kasi sekate masakan tue bubuhla garam dan gule sikit...eeee..senangla...takkan itu pun ko tak reti...

bab siang ikan pulak..kalau...tak tahu nak siang senang jer...beli ikan yang dah siap2 siang dekat pasar...aku rase dekat market semua penjual ikan memang ade khidmat siang ikan...kalau bayar lebih sikit pun takperkan..janji kerjo ko dah senang...tapi aku Alhamdulillah...dapat suami memang paanndaaiii sangat bab siang2 ikan...ko kasi jerla siang ikan besor maner pun...celah jari jer die setel....ok pastu per lagi korang tak faham...hehehe...bab pilih sayur...???tue lagi senang....carila sayur yang segar2...takkan itu pun tak tahu...sampai tahap pilih sayur pun tak tahu memang nak kene pang jerla tue jawabnyer...huhuhu...

macam aku walaupun hidup bedua,aku mesti masak...walaupun time tue Mil takde dekat rumah pun aku mesti masak...biler ade...lagila aku rajin masak...hehehehe...tak dapat masak pagi,balik kerje mesti aku masak...lagi2 biler berdua...masak pun simple2 jer..janji kenyang dan en suami puas hati...kalau aku...seronok sangat2 biler dapat masak dan bagi suami aku kenyang...walaupun bedua takde istilah malas2...tapi tuela,lain orang lainla carenyer...aku pun kalau boring kadang2 makan jugak dekat luar...tapi kadang2la bukan setiap hari asyik duk makan dekat luar jer...huhuhu..sorila kan dah bebel2...hehehehe...

meh sini tengok ape yang aku masak...ala takde pun macam dalam mastercef...tapi rase masakannyer aku rase saing2la...hahahahaha


puding roti 

ikan mabung bakar sumbat kelapa....

roti salut telur dan grill sosej
tumis peria + tahu dan udang
nasi goreng daging & sup daging
naso goreng ala jawe.....
laicikang yg super duper special....
mee goreng ala jawe....jawe sokmo...
dah 2-3 kali en hubby mintak buatkan nasi goreng daging...
yerla nasi goreng daging biniknyer yang masak nie memang sedapla ketekan...
siakap 3 rase versi sepah2...aku memang suke buh banyak2 bahan..hukhukhuk
kangkung tumis + budu
nantikan crepe perase terbaru...tungguuuuuu

oklah...nak angkat baju...kang sok sek sok sek lagi yer.....

8 ulasan:

Nurul Aini said...[Reply To Comment]

kenapa semua gambar nampak sedap..rasa lapar..perut buat dondang sayang..hehe..pandai akak masak..memang betul kata mak akak kan, lama2 masak nanti mesti pandai. Nak menuntut dengan akak lah boleh..hehe. Suami akak pegang ikan besar, mestilah terer siang ikan kan.

Umaira Umar said...[Reply To Comment]

hamboi..byk nye masak...kalo kat meja leh telangkup meja..heheehe..rajin~

"CT CoMeL" said...[Reply To Comment]

@Umaira Umar
kalau dah telangkung tak dapatler nk mkn...hahahahaha....

"CT CoMeL" said...[Reply To Comment]

@Nurul Aini
kalau tengok dengan perut kosong mesti nmpk sedap...kalau kenyang tengok rase meluat kot...hahahaha....meh datang sin...hehehehe

yayaa said...[Reply To Comment]

cedappnyer...yg bwah skali tu terliuurr lah kak..hee

::CIK LYNN:: said...[Reply To Comment]

terliurnya tgk mknn tu especially drian crepe...hehe

"CT CoMeL" said...[Reply To Comment]

@::CIK LYNN::
hehehehehe....meh sini tangan kang akak kasi...heheheehhe

"CT CoMeL" said...[Reply To Comment]

@yayaa
alamak....!!! siannyer smpi terliur...aduhh...bleh jadi satu dose ahakak nie...hehehehe