BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »
Terima KaSiH PaDa YaNg SuDi SinGGaH DeKaT SiNi...SiLa TinGGaLkaN JeJaK aGaR DaPaT KiTeR Ke SaNe NaNtI..SaYanG KoRanG SanGaT2...

salji

Pages

JoM FolloWer DeKaT SiNi....

klik


Thursday, April 5, 2012

TaBaHKaNLaH HaTi NiE....................

Hai....Hai........


pagi tadi jam 4.30 pagi aku bangun dan terjage dari lena....hehehe...rupe2nyer nak tekucil...hehehe..dalam2 aku nak ke toilet tue,teringat pulak alam kepale otak ni nak test pregnant...kot2 aderkan....yerla ikutkan bulan 3 nie aku dah lewat 1 minggu...pastu time peod aku hanyerlah 2 hari jer bulan 3(sikit giler darah yg keluar)....orang cakap kalau keluar sikit2 tue macam dah ade(org kate cuci muke...tak tahula cuci muke gune aper..kahkahkah)...

oh sangat2lah teruje biler org dah cakap cam gitu...yerla lame dah tunggu detik2 cam gitu...saperla yang tak excited biler rate2 semue orang cakap bende yang samer jer......sob..sob..sob...siang malam asyik pikir jer...Alhamdulillah sentiase aku sebut dalam hati walaupun kesahehan tentang result pregnant tu belum aku tahu lagi...dup dap dup jer...dan aku...asyik2 bagitahu en hubby tentang itu dan ini...hahahaha....siap cakap lagi ade nampak ape2 perubahan tak tentang aku....??..hahahaha...gilosss...orang kate tande2 awal kalau dah pregnant salah satunyer,buah dade kite akan rase sakit2 dan bulatan hitam akan menjadi besar...pastu rase loya dan pening...itu jerla yg aku tahu....yang kelakarnyer aku siap suruh en hubby tengok kot2 ade sebarang perubahan dekat aku....hahahaha

aku memang sangat2 excited biler rate2 semue orang cakap situasi aku nie(kalau period sikit2 tue) tande2 dah ade...kawan2 aku sebuk suruh pegi cek...mulenyer aku macam malas jer...errmmm...takperla cek akhir bulan 4 jerla nanti...biaserla biler perasaan aku nie asyik teringat2 jer,mule hati aku nie bergelodak2 dan membare macam gunung berapi...so aku tak sabo2 nak tahu resultnyer,terus aku informe dekat en hubby suruh die belikan pregnant test untuk aku....



doakan saye agar saye rase camnie...aminnnnn

aku pulak bile rase2 camtue,mulela fikir macam2...perasanla tue kononnyer dah pregnant.....uwaaaaa...siap cakap dekat en hubby lagi,pasni tak boleh pegi memancing pastu kene ready fizikal dan mental....oh memang betul2 excitedla biler aku cakap dengan en hubby mase tue...ewah2 macam dah komfem pregnant jer mase tue...ekekekeke...en hubby pulak layan jer ape yang aku cakap...cume en hubby ingatkan aku,suruh aku sabar dan sabar...die taknak aku terlalu excited...kalau ade Alhamdulillah dan kalau belum ade lagi,en hubby suruh aku terime dengan redha...

dan en hubby dah warning awal2 die taknak aku sedeh biler resultnyer nanti negetive...biaserla aku nie,konon jer jiwe kuat dan gagah tapi nanti mesti hampeh...biaserla perempuankan....mane boleh dipisahkan dari air mate...kadang2 bende kecik jer tapi air mate berjujuran jatuh dekat pipi....bukan org lain pun..akula tue orgnyer....hahahaha.....kantoi....

seyes aku cakap....perasaan kuat hati dalam diri mase tue memang tebal...yer2 bagitahu en hubby,konon2nyer nanti aku takkan menangis dan aku akan terima kalau memang belum rezeki untuk kami....sesungguhnye maser tue hati aku memang kuat jer nak terime ape yang berlaku nanti...dan mase yang ditunggu pu telah tibe...ececece...4.30 pagi aku terjage...terus teringat pasal nak test pregnant tue....tadah siap2 air kencing pastu aku titikkan dekat alat tue...dup dap dup dap....

akhirnyer....garisan tegak menunjukkan 1 line jer yang keluar...takde pun tande2 ade 2 line...jenuh tunggu kot2 lambat ker nak keluar yg  lagi 1...dekat 1/2 jam jugak aku dalam bilik air...intai2 tak jugak berubah2 line tue...oh sedehnyer....hibe sangat2 rasenyer...terus terduduk depan bilik air...nak menangis tapi tak boleh nak keluar, tapi mase tue memang betul2 rase sedih sangat2...terus ambil air sembahnyang dan solat sunat...

dekat2 pukul 6 tue terus masuk dapur dan masak....perasaan still lagi ok mase tue...en hubby bangun pun aku terus bagitahu...en hubby suruh aku sabar...aku ok jer maser tue...cume aku kurang bercakap sikit...dan otw nak pegi ofc...air mate aku jatuh lagi....sob..sob...terus sms en hubby bagitahu tentang hati aku....hehehehe...tak malukan aku..konon2 jer kuat padehal hati rapuh giler.....biler balik keje pun same...mood aku macam nak marah2 jer....nasib baik en hubby faham situasi aku...jenuh buat lawak dekat aku...kadang2 tak adil pulak aku rase...biler jadi camtue,aku mesti jadi nak marah2...tapi takper en hubby pandai pujuk aku kalau aku camtue...ekekekeke.....love u banyak2 dekat en hubby....


Ya ALLAH berkatilah dan rahmatilah rumahtanggakami.....AMINN


rase lepas nie,malas dah nak beli2 alat pregnant test...kalau 3 bulan takde jugak datang peod aku nak terus rujuk dekat klinik jer...takmo dah nak cek2 sendiri...rasenyer dah dekat 1 tahun jugak aku tak beli alat tue...kalau dulu2..lewat jer 2-3 hari mesti aku dah beli...now usia perkahwinan aku dah nak masuk 5 tahun...kadang2 sengal jugak otak aku nie...konon2 nak carikkan en hubby isteri yang boleh bagi zuriat...konon2 jerla....mahu kene pelangkung dek en hubby nie kalau saye cakap camtue.....tapi yg sbenonyer aku takmooooooooo...uwaaaaa......sedehla buat ayat cam gini..............takmooooooooooo.....................


banyak perkare lagi yang aku nak luahkan....sabar yer wahai hati...memang sungguh rase betul2 nak mengadu dekat sini....oh hati....tapi....seringkali jugak aku mengingatkan hati nie, agar aper yang berlaku baiklah simpan didalam hati...walaupun masih lagi tak mampu nak mengawal air mata nie...ooo sedihnyerrr....


doakan yer semoga kami dikurniakan rezeki cahayamate yang soleh dan solehah....

2 ulasan:

Puan Awin said...[Reply To Comment]

sabar kak...tabahkan hati ye...walaupun sy x lalui apa yg akak lalui skrg, tp sy dpt rasakan perasaan tu...

insyaallah , ada rezeki utk akak tu nnt...

"CT CoMeL" said...[Reply To Comment]

maceh dik..hehhee