BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »
Terima KaSiH PaDa YaNg SuDi SinGGaH DeKaT SiNi...SiLa TinGGaLkaN JeJaK aGaR DaPaT KiTeR Ke SaNe NaNtI..SaYanG KoRanG SanGaT2...

salji

Pages

JoM FolloWer DeKaT SiNi....

klik


Sunday, September 9, 2012

BBQ DiHaRi RaYa.........

Salam Lebaran...........


Wah..wah...tak habis2 ko yer nak cerite pasal raya...hehehe...nie bukan pasal hari raya ler...cume aku pinjam situasinyer jer....huahuhua...dah memang buatnyer pun pada musim raye...so..???kenela bubuh jugak perkatan 'RAYA'tue....hehehehe...

Disebabkan tahun nie ade 2 orang anak mak aku yang tak dapat balik kampung beraya(masing2 turn rumah mertua)so..masing2 pakat2 nak buat bbq bile dah kumpul ramai2 nie...ikutkan siang tue,tak silap aku raya ke4 kami adik beradik janji nak gambo samer2...yerla tahun nie takde gambo dengan family aku pun...selalu tiap2 tahun mesti ade walaupun abg2 aku kene turn raye rumah mertua diaorng(tue lantak diaorngler janji kami2 yang ade nie mesti ade gambo2)...

hari raya ke4 tue aku dah start keje(saje nak bagitahu aku pekerje cemerlang..kahkahkah)...ok finela...aku pegi keje pakai baju cantik uol pagi tue...not baju raya ler....ala2 kepinkngan gitu...aku call setiap adik beradik aku suruh standby...kirenyer aku balik dari kerje jer,semue dah ready...!!hubby aku pun aku dah siap pesan awal2...rupe2nyer petang tue hujan...yerla kiteorng plan nak gambo dekat lua rumah...so..tak jadi..yerla kite hanye mampu merancang tapi tuhan yang menentukan segalanya....hehehhe...patut boleh jer begambo dalam rumah...tapi biaserla...nak siapkan budak2 waktu hujan2 nie payah sikit...panggil2 suruh tukar baju pun susah benor...buat tak layan jer...syok sangat cucu2 mak aku main hujan....best kot dapat main hujan(dulu kecik2 aku xsuke main hujan,aku suke main cikgu2)....

ok....pastu abg aku decide nak buat bbq malam tue....ade kerang,ayam,udang,sotong,sosej and jagung...bumbu untuk perapan ayam abg aku dah pasrahkan dekat hubby aku untuk buat bumbunyer...aku ngan kakak aku pulak siang udang,ikan dan sotong..masing2 kene buat kerje yer...takde yang terkecuali melainkan mak aku jerla...hehehe...cucu2 mak aku pun ade tugas diaorang gak...per lagi kalau tak tugas diaorang nie,kasi riuh rendah pastu siap kacau2 lagi....hahahaha...tue memang tugas rasmi cucu2 mak aku....hehehe....malam tue jugak,kakak aku buat skali majlis besday untuk anaknyer yg ke11 tahun....

Jom tengok gambo dekat sini...aku nak letak banyak2...yerlakan aku dah cite tahun nie aku takde gambo raya sesame family aku...so walaupun bukan suasane raye aku nak jugak letak bebanyak....

ikan kembung dan ikan pari....

ayam perapan...memang best n terbaik bumbu
dari en hubby terchenta nie....
udang dan sotong.....

nie ank mak aku ygke2...
reti ke x reti nak idupkan api tue...??
nie ank mak aku yg ke5...selalu sgt main panas tue
malam sikit...heheheh...
kahkahkah....sosej rentung...rentung2 pun habis tau uol...
sesi ayam kene bako...hehehe
disebabkan ayam yg kene bako dulu...
so..siap bako jer terus habis....sian org yg bako asyik xdpt2 jer...
sotong...aiman..!! asal ko ambik gambo goyang2 nie..?
nmpknyer en hubby betul2 sebuk nie...
sampai terkangkang2 laling kiter jg ayam....hehehe..alololo..
teruk betul abg aku yg x pakai baju tue... ygtue anak ke3 mak aku...
lokasi mkn2 dekat depan beranda rumah mak aku...
yg duduk2 tue semuenyer ngelat yer...!!

Amacam banyak x aku upload...??hehehe...ok nanti aku citer lagi part 11 yer...k..bye...selamat hari raya....


4 ulasan:

Mrs Leman said...[Reply To Comment]

Kalau singgah PD tempah la BBQ dengan kami
http://www.facebook.com/LemanBBQ

Mrs Leman said...[Reply To Comment]

layarilah
http://www.facebook.com/pages/N9-Korean-Language-House/293720370743923

http://www.facebook.com/LemanBBQ

"CT CoMeL" said...[Reply To Comment]

@Jaja Sutera
maceh tau Jaja....salam kenal2 tau...

"CT CoMeL" said...[Reply To Comment]

@Leman BBQ
tinggal makan jer ker?wah..wah..klu camtu mmg best....hahaha