BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »
Terima KaSiH PaDa YaNg SuDi SinGGaH DeKaT SiNi...SiLa TinGGaLkaN JeJaK aGaR DaPaT KiTeR Ke SaNe NaNtI..SaYanG KoRanG SanGaT2...

salji

Pages

JoM FolloWer DeKaT SiNi....

klik


Saturday, September 1, 2012

CeRiTa RaYa aKu 2012.....Part 1

Salam Lebaran...........

Dum...dum...babommmm...masih ade lagi yer bunyi mercun rupernyer...ingatkan dah takde bunyi lagi,ruper2nyer masih ade lagi....mesti banyak giler stok mercun diaorang niekan...ish...ish....kayo..kayo...tapikan main mercun takde feel...cer korang main meriam...kompem puas hati...dengo bunyinyer jer pun dah boleh bikin sakit telinga...tue kalau dengor dari jarak 500m ler...kalau ko duduk sebelah batang meriam, mahu gegor otak...kuikuikui...so,kalau hagak2 korang nak rase main meriam meh ler datang rumah kami...berderet2 bantang meriam telah disediakan...hehehehe...tapi,karbaid bawakler sendiri yer...hikhikhik...

Selamat Hari Raya.......


Nie cerite raye baru nak mule.......

Baru hari nie dapat merajinkan diri dan berkesempatan duduk depan pc tanpe gangguan yer,espcialy gangguan dari en hubby terchenta yang sangat2 suke mengganggu aku bile aku sebuk nak berhupdate....ish...geraammm tau mak henchek dibuatnyer...sik baik sekarang nie die takde...harap2 balikler lambat2 sikit yer
(en hubby takde die gi beraye dengan geng masjid lepas solat isyak)

Banyak benor nak cerite nie...tak tahu nak mule tang mane...takperla....mane yang aku ingat dan ade idea aku cerite dulu yer...hehehehe..suspen jer...macam ler ade orang nak bace engko punyer cerite....perasanla tue konon ingatnyer ko tu blogger terkenal...hikhihkihk..mencik tau...ah tak kesahler...aku tetap nak cerite jugak...suke ke tak suker....aku tetap cerite....kahkahkah...ops..!!tapi ade yang suke hape...buktinyer...dekat ofc kawan2 aku sebuk tanyer...mane cerite raye aku...hehehehe...so kesimpulannyer...ade gak yang sudi bace....klu sudi terime kasih...kalau tak sudi aku tak pakse pun...sekiannn...

Alhamdulillah...tahun nie adik beradik sebelah en hubby semuenyer beraye dekat sini....so memang meriah ler...meh sini aku cerite dari mule yer...

anak Mil aku ade 9 orang...menantu pun ade 9...so dah 18kan...cucu jer ade 34 orang...dan cicit ade 1 orang...so cer korang bayangkan betape meriahnyer rumah Mil aku dengan suare2 anak,menantu dan suare2 cucu2....hari jumaat aku dah start cuti....yerla..kan aku duk dengan Mil...so segale persiapan hari raye mesti aku ngan en hubby jadi yang paling sebuk....kiteorang memang sebuk tau....sane sini mesti semue orang carik kami berdua...hehehehe...dan kalau korang nak tahu,dah masuk 5 tahun aku duduk samer2 dengan Mil...Alhamdulillah...dekat ofc,kawan2 aku sebuk tanyer, tak pernah ke aku raye rumah mak aku....??uihh...soalan boleh kasi jiwa aku nie bergelora tau...hehehehe...yang sebenarnyer...

Dalam hidup aku nie takde istilah sistem gilir2 macam korang2...kadang2 tue teringin jugak nak raye samer2 dengan mak dan adik beradik aku...teringin jer..tapi tak pernah pun aku cakap dengan en hubby...agak2 kalau aku mintak nak raye dekat rumah mak aku pulak camner yer?hehehehehe....kang kalau aku raye rumah mak aku,kompem rumah Mil aku tak meriah sebab kami takde...hehehehe...mesti masing2 makan ketupat tak lalu sebab orang penting takde...kikikikiki...perasanla tue...hehehe

dan sebab lain plak kenape aku tak pernah raye rumah mak aku sebab,kampung aku sebelah jer...hikhikhik...kalau naik moto pun 5 minit dah sampai...dekat jer...takyah sebuk nak sediakan duit tol banyak2 yer...kikikiki...dan selalunyer biler malam raye, aku mesti datang lepak2 rumah mak aku sampaila pukul 1 atau 2 pagi...so,takyah ade sistem gilir2...senang...aku senang en hubbyyy laaagiii senanggg...hehehee...alasan lain pulak,adik beradik en hubby semuenyer baik2(best woo..aku banyak dapat duhet raye tahun nie..kakak2 en hubby semuenyer kasi aku duhet raye)...sebak giler biler diaorang kasi aku duhet raye...saya ikhlas tau duduk sini...swob..sob..sob...saya sayang sangat2 dengan keluarge nie...sebab tue aku tak kesah raye dekat maner pun...janji aku dapat berhari raye....hehehehe...


banyak sangat melalut2 nampaknyer...ok2 aku citer balik...

aktiviti sebelum raye biasela mesti ade kerje kopek2 kerang punyer....hehehehe...bukan jenis kopek yang sikit2 tue tau..tak mainlah sikit2...kiteorng kopek jenis guni2 punyer...kalau tak caye meh sini tengok betape banyaknyer kiteorang kopek kerang...kiteorang tue orang lainla...bukan aku yang kopek...hehehe..cengkelat lebih aku nie....kahkahkah.....ampun yer...

tengokler..brp bnyk kerang yg telah dikopek...

tue baru kerang...belum lagi bab ayam2 pulak...tahun nie 12 ekor ayam pencen telah berjaye di habiskan dalam semue tekak anak2 dan cucu2 Mil aku...hehehehe...menu hari raya tetap macam selalu...ade rendang ayam pencen,sambal tahun kerang dan jugak rendang kerang...cume tahun nie ade kelainan sikit...sebab ade bako2 lemang dan daging masak sambal sate...lemang tue buluh die jauh datangnyer...jauh tak jauhlah kalau dah sampai kuala kangsarkan...hehehe...kakak hubby aku duk saner...so biler balik sini kakak hubby siap2 die bawak buluh..sampai sini tinggal masukkan pulut dan bako jer....memang terbaiklah rase lemangnyer...sooodaappp sangat2...teruje semue orang dekat rumah biler ade aktiviti bako2 lemang...bako lemang malam raye tau...tapi tuela lupe nak snap gambo...

proses membuat rendang oleh abg en hubby....
ketupat tradisional dan moden yg dah siap direbus.....
sebahagian hidangan utk last buke puase....

dessert special dari daku utk last buke puase...hehehe..
kek coklat karemel..semua org kate sedap...
tembikai laici yg very2 superb...hehehe..dan air limau asam boi...
semua air2 tue daku yg buat tau....

ade banyak gambo lagi nak upload....hehehe...tapi nanti aku letak dekat lain entry tau....tak best ler pulak kalau letak gambo banyak2 dalam 1 citer jer...kang korang bosan pulak nak bace panjang2....hehehe...
malam raya...rumah Mil aku meriah dengan bunyi mercun dan meriam...paling best biler bunyi meriam ler...power kuat giler punyer bunyi meriam....kalah bunyi meriam dekat bukit melawati...hehehehe....

semuenyer ade 5 bantang...
kepulan api yg keluar dari si mulut meriam....hehehe...

oklah...sekian jer utk entry pertame pasal raye....kang aku sambung balik yer....selamat hari raya....bye....

0 ulasan: