BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »
Terima KaSiH PaDa YaNg SuDi SinGGaH DeKaT SiNi...SiLa TinGGaLkaN JeJaK aGaR DaPaT KiTeR Ke SaNe NaNtI..SaYanG KoRanG SanGaT2...

salji

Pages

JoM FolloWer DeKaT SiNi....

klik


Tuesday, July 17, 2012

NoVeL 'SeTia HuJuNG NyAWa'......

Salam..............


agak lame dah tak membeli novel...baru2 nie aku beli novel...tengok kulit depan novel tue rase macam menarik jer minat aku nak beli...tue yang buat aku terbeli tue....hasil karya Fatin Nabila...beli dah dekat 2 minggu...tapi baru bace minggu lepas...hukhukhuk...kesimpulannyer bagi aku jalan ceritenyer oklah...ade bab2 babak yang amat menyentuh perasaan...sebak sampai meleleh air mate keperempuanan aku...oh sangat touching giler ko...hahahaha...untuk novel nie aku kasi 4 bintang....

sinopsis cerita.......

Pengantin perempuan lari? Zain Hakimi panasaran. Seseorang perlu menggantikan tempat Sofea demi maruah keluarga. Datin Adibah kalut mencari bakal menantu bidan terjunnya. Kala terpandang Ersalina Imani, hatinya terus terpaut. Gadis itu segera dilamar. Haliza menerima lamaran untuk anak gadisnya atas sebab tertentu. Juga demi menyelamatkan maruah keluarga. Ersalina terpaksa rela. Dia dinikahi Zain yang langsung tidak mencintainya. Namun, status isteri membuahkan kasih yang bukan sedikit.


Zain cuba menyemai cinta untuk si isteri. Apatah lagi Ersalina terlalu baik melayaninya. Lalu, kasihnya melimpah di hati. Kala berhasrat menyambut cinta Ersalina, isterinya disahkan mengandung. Sedangkan dia belum pernah menyentuh isterinya itu. Kepedihan ini amat dalam lukanya. Ersalina merelakan kemarahan dan amukan Zain. Bibirnya tetap tersenyum biarpun hati luka dilapah. Sewajarnya hukuman ini diterima kerana memang dia bersalah. Tekadnya untuk setia pada Zain takkan dicalar walau apa pun yang terjadi. Dia ingin setia hingga ke hujung nyawa.

(copy paste from Alaf 21)

0 ulasan: